Kulit Kering Kusam... Eeeuuuuwwww!!!!

U ols caya tak kalo saya cakap... kebanyakan kite skang ni mempunyai kulit kering....? Kulit kering kalo dibiarkan dan diteruskan kering lama kelamaan akan menyebabkan kulit nampak kusam, muncul garis2 halus... bukan halus lagikk.. garis2 kedut yang jelas dan nyata. Kadang2 menyebabkan kulit menggelupas. Sakit tak hati tenggok kedutan di muka... huuuuu.... tensionnn..!!
Jangan menggelabah ye... mesti ade cara di setiap masalah~~ ok cube buat cara-cara ni.. kekalkan kulit sihat dan lembap dan muda dan remaja dan.... cantikkknye aku cam emma maembong... :P


  • cube chek balik pencuci muka yang u ols pakai...?? sesuai ke tak? Punca utama kulit kering ialah pencuci muka kite tak sesuai dengan kulit kita... uwaaa... tensionnnnn nyeeee....





  •  Minum air cukup tak..? haaa... berapa liter sehari u ols minum air..? Minum air masak sekurang2 nye dua liter... atau 8 gelas sehari... Lepas tu elakan minum coffee, minum alkaho

  • Letak masker kat muka... nak yang original letak lah masker buah avocado... Kaya dan mewah dengan vitamin E. Yang ini ialah minyak vit E dari Organic aid... I love this... love an love it...




  • Makan makanan yang kaya beta carotene seperti lobak merah dan putih, bayam, mangga, buah betik dan buahan lain. Beta carotene ialah Zat anti oksidan suntuk melawan zat Radikal Bebas yang berasal dari zat-zat racun. SNE beautskin ialah suplemen yang terbaik kerana kaya dengan beta carotene. This what i love.. love.. and love it... 


  • Gunalah pelembap muka, sekerap yang mungkin. Pelembap muka yang sesuai dengan kulit sangat penting. ye lah.. try produk ni.. produk tu semua tak berkesan konon.... tak puas hati... so terpaksa lah try satu-satu kan... ini cadangan pelembap muka... I loveeeeee it.......... Neutrogena Hydro boos water gel... kulit muka titewww ngammmm ngan yang ni lahhhh..... syuuukkeeeee....


  • Elakkan stress, elakkan tidur lewat, elakkan mandi air panas, amalkan gaya hidup sehat. 

  • Dan yang paling penting..!!!! Penggunaan mekap yang kerap memang menyebabkan kulit kering.. So, pilih lah mekap yang tepat. Jangan main beli je... muehhehehe... takutttt kulit kering... Fobia... hahha... sbb kulit daku pernah kering semusim winter...










0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

Rindu Setengah Mati

Follow Me